När man spelar på ett casino online så är det tryggt och bekvämt att det finns en kundtjänst som direkt kan hjälpa en när och om problem uppstår. Det kan handla om allt från att inbetalningar till casinot inte kommit in på kontot till att man drabbas av något problem vid spelbordet. Alla casino online har någon form av kundtjänst, de allra flesta casino online har öppet dygnet runt eller åtminstone på de tider då de flesta spelar. Oftast kan man kontakta en kundtjänst hos ett casino online per e-post eller per telefon men många har också Live-chat där man direkt kan prata med någon på nätet.

Casino Online paradis

Utan en väl fungerande kundtjänst som har öppet de tider då man spelar så skulle ingen våga satsa speciellt stort hos något casino online. Därför är det en medveten strategi hos de flesta casino online att se till att tillhandahålla en kundtjänst dygnet runt eller på tider som passar de stora marknaderna där spelare kostnadsfritt direkt kan få hjälp eller information för att hantera de problem eller frågor som dyker upp. Casinon med bra kundtjänst hittar du hos Casinoonline247.

Olika sätt att kontakta Casino Online kundtjänt

• Per telefon. Detta är ett måste idag för alla seriösa casino online att kunna hjälpa sina spelare muntligen direkt då de behöver hjälp. Hos kundtjänst kan man få vägledning över hur inbetalningar eller utbetalningar till ens spelkonto fungerar, hjälp med information om casinobonus eller rent generellt information om de olika spelen. De flesta casino online som har olika språkbaserade spelplattformar för olika länder har oftast även en kundtjänst som talar det språk för den marknad de vänder sig till. Överlag så kan man alltid få hjälp på engelska hos alla casino online. De flesta kundtjänster har öppet under de tider då de flesta spelar, vissa har även öppet varje dag dygnet runt. Oftast har casino online ett lokalnummer man kan ringa till i de länder som de vänder sig till med sina spel.

• Per e-post. Ibland kanske det inte är akuta ärenden och då kan e-post fungera bra för att få hjälp eller information om man har fastnat eller har frågor. Generellt så får man svar på sin e-postförfrågan inom några timmar men alla har en beredskap vilket innebär att man definitivt får svar inom 24 timmar. På e-post är det inte skälvklart att man kan få hjälp på annat språk än engelska, om det inte uttryckligen framgår av kundtjänstens information.

• Live-chat. Många casinon online erbjuder sina spelare möjlighet att direkt på casinot prata med deras kundtjänst genom en chat-funktion. Detta är en bekväm funktion som gör att man bara behöver klicka på deras kundtjänst symbol och välja Live-chat och där direkt få prata med någon som snabbt kan hjälpa en. För chatt är det oftast engelska som gäller även om det finns vissa kundtjänster som kan erbjuda hjälp och information på flera språk. Live-chatt är oftast öppen under de tider som de flesta besöker casinot men många casino online har även öppet dygnet runt.

De flesta frågor som kundtjänst får handlar oftast om den online casino bonus som nya spelare får i samband med att de registrerar sig som spelare. En casinobonus är oftast förknippat med omsättningskrav innan man kan ta ut bonusen eller vinsterna på den online casino bonus som man har erhållit. Detta kan ibland vara upphov till ett flertal frågor hos spelarna.