All träning är bättre än ingen träning

Ibland kan det vara svårt att hinna med så många träningspass som man egentligen vill på en vecka eller månad. Samtidigt finns det inte så mycket mer man kan göra än att gilla läget när livet kommer emellan. En sak du faktiskt kan göra är att tänka på detta sätt, att den träning som faktiskt blir av är bättre än ingen träning alls.

Hade du till exempel tänkt att du skulle träna 3 x 60 minuter den här veckan, men hann bara med 3 x 30 minuter? Jättebra! Det är ju bättre att du har tränat i 1,5 timme än inget alls. Försök att sänka kraven på hur långa dina träningspass behöver vara. Ett träningspass på tio minuter är kanske allt du hinner med en dag, och det är helt okej.

Även misslyckad träning är träning

Samma sak gäller med kvalitén på dina träningspass. Du kanske inte fick så bra kvalité på ett träningspass som du hade önskat. Men bara för det behöver du inte tänka att det träningspasset inte räknas. All rörelse räknas, och det oavsett om du springer milen eller om du kör tio knäböj.

Ibland händer det att ett träningspass inte blir som man hade tänkt sig och du behöver inte stressa upp dig för det. En gång ibland är inget som kommer påverka dig i det långa loppet. Så länge du rör på dig de där 20 minuterna som du har över under dagen, än att du tänker att 20 minuter är för lite tid för att träna, kan det göra stor skillnad.